8 Aralık 2016 Perşembe

Baris Manco'nun Gizemi ve Sarkilariyla Verdigi Mesajlar

Merhabalar siz sevgili okuyucular, konumuz Barış Manço.Sadece Türkiye'de değil, bütün bir dünyada tanınan bir sanatçı idi.Peki sadece şarkı söylüyor ve tv programları mı yapıyordu? Acaba bazı tasavvuf yönlerini de bize üstü kapalı şekilde mi göstermişti? ya da açıktıda biz mi dikkate almadık? Bunun cevabı her ne ise, şimdi dikkate alma zamanıdır! Görüntüsü bir derviş görünümünde idi.Eski çağların kıyafetlerini günümüze uyarlayarak kullanmıştır

Daha kariyerinin başlarında 1973 yılında 2023 parçasını yayınladı.Fakat şarkı sadece bir şiir içeriyordu. Bu şiirde 2023 yılında olacak önemli olayların kodlandığı söylenmektedir.



Aynı zamanda 2024 ve 2025 adında enstrümantal parçalarıda vardır.Bu parçalar aynı şekilde sözsüz, ama harmanlanmış melodiler eşliğinde o yılların anlatıldığı sanılmaktadır.



1976-1977  yıllarında 2023 fotoromanını yayınlamıştır.Fakat bu fotoromanda şok bilgiler yer almaktadır.


Romandaki adı Barış 999'dur. Peki hangi yıl ölmüştü?


Üçüncü dünya savaşı belkide ilk kez gündeme getiriliyordu.

1979'a gelindiğinde yine sırlarla dolu sözsüz bir parça yayınladı.

https://www.youtube.com/watch?v=AnpEmkzdnV4

1980'lere gelindiğinde artık tv programlarına ağırlık vermişti.Dünyayı gezmeye başlamıştı, bu programlar büyük bir bilgi kultür programıydı.


1982 yılında belkide yüzyıllar sonra anlamını kazanacak bir şarkı yayınlar.Bu şarkı Dönence'dir ve sırlarla doludur.

https://www.youtube.com/watch?v=PbpkCq9RqGo

''Duyuyorum; görüyorum; bir gün gelecek Dönence, biliyorum''

''Uzaklarda bir yerde türküler söyleniyor''
''Uzaklarda bir şeyler kök salıyor''


Barış Manço Kayaların Oğlu Şarkı Sözü

1923Ün ilik bir ekim sabahinda
Kayalarin topraga dikine saplandigi yerde dogdum
Toprak anayla kaya babanin ogluyum ben
Toprak anam sevgi dolu bereket dolu
Toprak anam sessiz ama toprak anam dopdolu
Toprak anam toprak anam anadolu

Babamsa sagi solu belli olmaz
Bir gürledimi yer yerinden oynar
Gögsünde catirdamalar olurmus
Onun icin derdi

Onun icin sayisiz irili ufakli
Kaya parcalari vardir bu topraklarda
Ve sen benim oglum
Ve sen kayalarin oglu
Bu tasi topragi bir arada tutacaksin

Kolay degil kayalarin oglu olmak
Kuzeyden esen rüzagara
Güneyden gelen kavurucu sicaga karsi
Koruyacaksin onlari
Kolay degil
Kolay degil kayalarin oglu olmak

2023Ün ilik bir ekim sabahinda
Bacaklarimda hafif bir uyusma ile uyandim
Ve sanki yüz yillik ulu bir cinar gibi
Kök salmaya basladim o sabah
Ve ilk kez sagimda solumda

Asirlardir durmakta olan diger cinarlari farkettim
Dogudan hafif bir seher yeli yükseldi
Ve asirlik cinarlar benide aralarina aldilar
Ve 2023ün ilik bir ekim sabahinda
Yeni bir kayalarin oglunun dogusunu
Beraberce seyre koyulduk

(Aasma Estefan'in siir yorumu: Bence, 'Kayalarin oglu' ile Cumhuriyet kastediliyor. 1923'te kurulan Cumhuriyet, birilerinin tum yikim cabalarina karsin asla yikilmayacak, yarali haline ragmen ayakta kalmayi basarabilecek ve 2023 yilinda yine bir ekim sabahinda ayakta kalan yuzyillik bir cinar misali, oyle bir yasal duzenlemeler yapilacakki, bir daha asla zarar gormeyecek sekilde, kokleriyle en derine kok salacak.
Ayrica siirde Cumhuriyetin ilerde hem kuzeyden hemde guneyden gelecek tehlikelere karsi korunmasi gerektigi konusunda uyari var.

Sonra Dogu'da olacak bir gelismeden sonra; sagimizdaki solumuzdaki diger ulu cinarlar diye bahsettigi diger Turk cumhuriyetleriyle Turkiyenin birlesmesinden bahsediliyor. Kurulacak Turk Biriliginin basinda da Turkiye olacak ve birlikte yeryuzunun korunmasi icin calisacaklar.)




Beni blogunda misafir eden Aasma Estefan Hocam'a teşekkür ediyorum. Barış Manço hakkında verdiğim bu bilgiler tabiki, onun hakkında az bilgilerdir. Onu  daha iyi tanımak için bir giriş yaptık. Siz aldığınız bu tefekkürler sonucu, yeni tefekkürlere yelken açınız. Unutmayınız bazı insanlar vardır ki, metafizikle ilgili konuları kestirip atar. Saygısızlık yapılmadığı sürece her görüşe saygımız vardır. Fakat birileri şahsi hırs ve ihtiraslarından dolayı metafiziği inkar ediyorsa, bizde onlara yaranmak için susacak değiliz. Saygılarımı sunuyorum, sevgiyle kalın.

hasan.kayacan@outlook.com
instagram:kayacan11_




7 yorum:

https://www.youtube.com/watch?v=GIblfqWEF4I

Yazdıklarınıza katılıyorum Barış Manço sıradan bir sanatçı değil bu şarkıda sıradan değil hep birlikte bekleyip göreceğiz...

Sorgulayarak çıktığım bu yolda, barış mançonun izinde olduğum için çok mutluyum, Dönence bana göre bir ufo, bir uzay aracı

Merhaba mailden bana ulaşabilir misiniz? Hislerime göre galiba aynı yolda ben de ilerliyorum, fikir alışverişi yapmak isterim. okayemre38@gmail.com

2019 yorumu..
"Müzik tanrıları" onun bazı şeyleri bildiğini fark ettiği ve toplumu harekete geçirebilecek bir halk ozanı olduğunu anladığından suikaste uğramıştır. Muhsin Yazıcıoğlu gibi, Hablemitoğlu gibi bildiklerinin infakını canıyla ödemiştir. Yakında dönence. Çok yakında. Firavun düzeni yıkılıyor!

Donence bir tarihtir. Cografi teriminde 23 gecmektedir. Ve 2023 siiri ile cumhuriyetin tekraradan guclenerek dogacagindan bahsetmektedir. 2023 klibini izleelrssniz bir cok sifreye ulasmis olacaksiniz.

Yorum Gönder