11 Temmuz 2017 Salı

Benimle Bir Dus Kurmaya Var misiniz?


Bir dus gordum bugun. Insanlarin erkek yada kadin diye tanimlanmadigi, kotu veya iyi diye ayrismadigi, fakir yada zengin diye etiketlenmedigi bir dunyadaydim. Bir sehre inmistim havadan...usulca yere kondum. Evler bembeyazdi ve sokaklar oldukca sakindi. Etrafta tasit gurultusu ve egzos kokusu yoktu. Cop tenekeleri yoktu. Evlerin onlerinde saksilarda yetisen beyaz ve pembe guller vardi. Her iki yuz metrede bir cocuk parki yada hayvan parki vardi. Cocuklar ozgurce, korkusuzca parkta oynuyorlardi. Hayvanlar yemek ve su tanklariyla cevrili parklarinda ozgurce ve korkusuzca yasiyorlardi. Herkesin yuzunde huzur ve sevgi vardi. Havada derin bir gul kokusu yayiliyordu... Pembe gul kokusu...

Biraz sokaklarda yurumeye karar verdim. Pencereden gordugum kadariyla insanlar evlerinde huzurla oturuyor ve is, para korkusu yasamiyorlardi. Yuzlerinde hicbir endise, sucluluk ve korku duygusu yoktu. Birseyler olmustu...Buyuk bir sey...Ama kimse konusmuyordu. Az daha ilerleyince karsima bir hastane binasi cikti. Hic hastasi olmadigi icin evsizlere, barinma evi olmustu. Cok sevindim. Demekki herkes saglikliydi. Bu sevincle yurumeye devam ederken, karsima bir de okul cikti. Ogretmeni, idarecisi olmayan bir okul. Kapilari ardina kadar acikti ve siniflarda sadece bilgisayarlar, kitaplar ve oyuncaklar vardi. Yerler minderlerle doluydu. Cocuklar istedikleri zaman oraya gidip oynuyor yada kendi kendilerine ogreniyorlardi. Egitimde bir zorunluluk yoktu. Canta yoktu, defter kalem yoktu, odev yoktu...Onlar sadece cocuklugunu yasiyorlardi.


Yerde bir kitap gordum ve alip okumaya basladim. Kitapta anlatildigina gore; dunya buyuk bir degisim yasamis, ulkeler arasinda sinirlar kalkmis, ordular ve polisler dagitilmis, butun silahlar yok edilmisti. Insanlara esit miktarda maas baglanmis ve sadece istege bagli olarak gunde dort saat calisma imkani verilmisti. Herkes kendi istedigi iste calisiyordu. Makam, mevki farki yoktu. Imece usulu yardimlasma cig gibi buyumustu. Gida ve ilac teroru bitmis, insanlar sagliklarina kavusmustu. Her sehirde organik gida uretim alanlari yaratilmis ve oradan halka ucretsiz dagitim yapiliyordu. Dunyada savaslar bitmis ve her yere baris hakim olmustu. Cinsiyet farki kalkmis ve ilk defa insan sadece 'insan' olmustu. Daglar; madenler icin somurulmuyor, ormanlar, agaclar; bina icin yakilip, kesilmiyordu. Butun evler doga annenin kucaginda, onunla barisik sekilde yapiliyordu. Modern toprak evler en cazip olanlardi. Bazi evlerin catilarinda bile sebze yetisiyordu. Boyle guzel bir dunya yaratilmisti. Insanlik bunu basarmisti.

Yeni duzende kimse suc islemedigi icin, butun hapishaneler kapatilmisti ve binalar; bedava dagitilan esya merkezine donusmustu. En buyuk ozgurlugu de etleri icin oldurulen hayvanlar yasiyordu. Cunku teknoloji ile yapay hucrelerden et uretimi yapiliyordu. Lezzeti ve gorunusu ayniydi. Boylece hayvanlar etleri icin katledilmekten kurtulmustu. Onlar dogada kendi dogal yasam ve olum dongusune birakilmisti. Su kenarlarina yapilmis genis meralar onlar icin ozellikle ayirilmisti...Sevgi, baris, saglik ve huzur butun dunyaya hakim olmustu.

Kitabin sonuna geldigimde; su cumle yaziliydi:

Boyle bir dunya var. Evet... Bunu, simdi su an siz yarattiniz...Bu yaziyi okuyarak...


Sevgiler!
Aasmaestefan@gmail.com


14 yorum:

Boyle bir dunyayi hep beraber yaratmak dilegiyle!

Harika...Bir an için bile olsa böyle bir dünya içinde buldum kendimi..Müthiş bir his..

muhteşem Aasma, :) bu yazıyı farklı mecralarda paylaşabilir miyiz izniniz olursa, ne kadar çok insan okursa o kadar çok var olur.............onaylarsanız diğer sosyal medyada paylaşacağım Aasma :)

İnanması güç bir rüya değil aslında. Sadece tüm insanlığın bunu istemesi ve karar vermesi ve harekete geçmesi ile birlikte gerçekleşeebilecek çok güzel bir rüya. Geç kalınmış bir rüya da olunsa zararın neresinden dönülürse o kadar iyidir denilip bir an önce gerçekleşmesi dileğiyle... Kendimi rüyanızın içinde çok mutlu hissettiğimi de söylemek isterim ayrıca. Yüreğinize, kaleminize ve rüyanıza sağlık....Sevgiler

Elbette..istediginiz yerde paylasin lutfen cok kisi okursa daha iyi olurdu evet..

Tesekkur ederim. Ortak dusler en cabuk gerceklesenlerdir. 🙏🙏💕😍💕💕

M.S. 2150 adlı kitapta da buna benzer bilinç düzeyi çok yükselmiş insanların oluşturduğu bir dünya anlatılır. Harika bir kurgudur. O geldi aklıma. Elinize sağlık. Umarım bunlar bir gün realiteye dönüşecektir.

Bu yorum yazar tarafından silindi.

Evet o kitabi duymustum ama okuyamadim henuz.

Guzel sozleriniz icin tesekkurler! siz silmeden okumustum. Muftak Nameleri

Çok güzel okurken huzur buldum bayıldım :)bu düşünüz Thomas More'un Ütopya kitabına benziyor...bilinçatımıza inandırabilirsek neden olmasın ?

Cok güzel bir dünya bende orda bahcemle ilgileniyorum:) 2150 kitabını mutlaka okumalisin:)))

Yorum Gönder